Dersin Adı | Biyomimetik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEN 517 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı biyomimetiği tanıtmak, biyolojik mekanizmalar ile bu yapıların taklit edilmesinin önemini irdelemek, biyomimetik ürünler ve uygulama alanlarını inceleyebilmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders biyomimetik yapılar, biyolojik yapılar ve biyomimetik uygulamalar ile tıbbi alanda biyomimetik konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Biyomimetiğe giriş | Biomimetics: Biologically Inspired Technologies, Y. Bar-Cohen, CRC Press (2005), 1. Bölüm |
2 | Biyolojik mekanizmalar | Biomimetics: Biologically Inspired Technologies, Y. Bar-Cohen, CRC Press (2005), 2. Bölüm |
3 | Doğal mekanizmalar ve biyomimetik yapılar | Biomimetics: Biologically Inspired Technologies, Y. Bar-Cohen, CRC Press (2005), 2. Bölüm |
4 | Hücre-malzeme ara-yüzeyinde biyomimikri | Biomimetics: Nature-Based Innovation, Y. Bar-Cohen, CRC Press (2012), 3. Bölüm |
5 | Doku yapısı ve biyomimetik uygulamalar | Biomimetics: Nature-Based Innovation, Y. Bar-Cohen, CRC Press (2012), 4. Bölüm |
6 | Biyomimetik kompozitler | Biomimetics: Nature-Based Innovation, Y. Bar-Cohen, CRC Press (2012), 5. Bölüm |
7 | Ara sınav | |
8 | Elektroaktif polimerler | Biomimetics: Nature-Based Innovation, Y. Bar-Cohen, CRC Press (2012), 6. Ve 7. Bölüm |
9 | Biyolojik fonksiyonel yüzeyler | Biomimetics: Biologically Inspired Technologies, Y. Bar-Cohen, CRC Press (2005), 15. Bölüm |
10 | Biyomimetik ürünler | Biomimetics: Nature-Based Innovation, Y. Bar-Cohen, CRC Press (2012), 12. Bölüm |
11 | Tıbbi implantlar için biyomimetik | Biomimetics: Nature-Based Innovation, Y. Bar-Cohen, CRC Press (2012), 13. Bölüm |
12 | Tıbbi cihaz tasarımında biyomimetik uygulamaları | Biomimetics: Nature-Based Innovation, Y. Bar-Cohen, CRC Press (2012), 14. Bölüm |
13 | Ara sınav | |
14 | Biyomimetik ve biyomühendislik uygulamaları | Biomimetics: Nature-Based Innovation, Y. Bar-Cohen, CRC Press (2012), 16. 17. Bölüm |
15 | Biyomimetik ve karşılaşılan zorluklar | |
16 | Final sınavına hazırlık |
Ders Kitabı | Biomimetics: Biologically Inspired Technologies, Y. Bar-Cohen, CRC Press (2005, Boca Raton ISBN 0-8493-3163-3Biomimetics: Nature-Based Innovation, Y. Bar-Cohen, CRC Press (2012), Boca Raton ISBN 978-1-4398-3477-0 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 25 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 21 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. | X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. | X | ||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. | |||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. | X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | |||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | X | ||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. | X | ||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest